2004 Yılı Kamu İhale Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
 
R. G. Tarihi
R. G. Sayısı
Word
Zip
2004 Yılı Kamu İhale Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
16.10.2004
25615

 


RESMİ GAZETE SAYISI: 25615       RESMİ GAZETE TARİHİ: 16.10.2004

 

2004 Yılı Kamu İhale Genel Tebliğinde Değişiklik

Yapılmasına Dair Tebliğ 

MADDE 1 — 08/06/2004 tarih ve 25486 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2004 Yılı Kamu İhale Genel Tebliğinin Birinci Bölümünün VII. maddesine aşağıdaki hüküm eklenmiştir. 

"I. İş Deneyim Belgesinin Başka Bir Tüzel Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin Taahhütname ile İsteklilerin Ortaklık ve/veya Hisseleri İçin Verecekleri Beyanname

a) 4734 sayılı Kanunun "İhaleye Katılımda Yeterlik Kuralları" başlıklı 10 uncu maddesinde, iş deneyim belgelerinin, belge sahibi kişi veya kuruluşların dışındaki istekliler tarafından kullanılamayacağı, bu belgelerin devredilemeyeceği, kiraya verilemeyeceği ve satılamayacağı hükme bağlanmıştır. 

Anılan madde hükmünde, bu belge sahiplerinin kuracakları veya ortak olacakları tüzel kişiliklerin ihaleye katılımlarında, belge sahiplerinin tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip olmaları, her ihalede bu oranın aranması ve teminat süresince bu oranın muhafaza edilmesi koşulları aranmış, aynı koşullara uygulama yönetmeliklerinde de yer verilmiştir. 

Aynı şekilde uygulama yönetmeliklerinde, bu belge sahiplerinin kuracakları veya ortak olacakları tüzel kişiliklerin ihaleye girebilmesi hususuna ilişkin olarak, belge sahibi gerçek veya tüzel kişilerin, birden fazla tüzel kişiliğin sermayesinin yarısından fazlasına sahip bulunmaları halinde, sahip oldukları iş deneyim belgelerini bu tüzel kişilerin sadece birine kullandırabilecekleri ifade edilmiştir. Bu çerçevede 4734 sayılı Kanunun yukarıda açıklanan 10 uncu maddesindeki amir hükmünün uygulanmasını sağlamak amacıyla, tüzel kişiliğin yarıdan fazla hissesine sahip gerçek veya tüzel kişi ortak adına düzenlenmiş iş deneyim belgesini sunmak suretiyle ihaleye katılan tüzel kişiliği haiz aday veya isteklilerin, teklifleri kapsamında, "İş Deneyim Belgelerinin Başka Bir Tüzel Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin Taahhütname"yi sunacakları hükme bağlanmış ve buna ilişkin olarak bir standart form oluşturulmuştur. (Standart Form — KİK027.2/….) 

Söz konusu standart form; ihaleye katılımda, tüzel kişiliğin yarıdan fazla hissesine sahip ortağın birden fazla tüzel kişiliğin sermayesinin yarısından fazlasına sahip bulunması ve bu ortağa ait iş deneyim belgesinin tüzel kişilikçe kullanılması halinde, ortağın hisse oranının teminat süresince (kesin kabule kadar) muhafaza edileceğinin ve belge sahibinin adına düzenlenmiş bütün iş deneyim belgelerinin, bu tüzel kişilikte söz konusu hisse oranı muhafaza edildiği sürece, sadece aynı tüzel kişiye kullandırılacağının, ihalelere katılabilmelerini sağlamak amacıyla başka tüzel kişilere de ayrıca kullandırılmayacağının taahhüdüne yöneliktir. Dolayısıyla ihaleye katılan tüzel kişinin, gerek yarıdan fazla hissesine sahip ortağının gerekse diğer ortaklarının tüzel kişilikteki hisse oranlarının standart form kapsamında ayrıca beyan edilmesi gerekmemektedir. 

Anılan mevzuat hükümleri dikkate alındığında, "İş Deneyim Belgelerinin Başka Bir Tüzel Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin Taahhütname"nin sadece, ihaleye girerken sunulan iş deneyim belgesinin ihaleye katılan tüzel kişiliğin yarıdan fazla hissesine sahip gerçek veya tüzel kişi ortak tarafından bu tüzel kişiye ihaleye girmesi amacıyla kullandırılması durumunda verilmesi gerekmekte olup ihaleye katılan isteklinin gerçek kişi olması veya sunulan iş deneyim belgesinin bizzat ihaleye giren tüzel kişi adına düzenlenmiş olması durumunda, aday veya isteklilerin bu taahhütnameyi sunmalarına gerek bulunmamaktadır. 

Bu standart form, ihaleye katılan tüzel kişiye kullandırılan iş deneyim belgesi bir gerçek kişiye ait ise bu gerçek kişi ile ihaleye katılan tüzel kişi tarafından, bu iş deneyim belgesinin bir tüzel kişiye ait olması halinde ise bu tüzel kişinin yetkili temsilcisi ile ihaleye katılan tüzel kişi tarafından ayrı ayrı imzalanacaktır. 

Söz konusu standart formun noterden onaylı olması gerekmekte olup, Türkiye Noterler Birliği’nin 2004/36 Sayılı Genelgesinde de belirtildiği üzere bu onay işlemine ilişkin noter harcı olarak maktu harç alınacaktır. 

b) Uygulama yönetmeliklerinde ve idari şartnamelerde ihaleye katılanların "gerçek veya tüzel kişi olması durumuna göre, ortağı olduğu şahıs şirketleri ile sermayesinin yarısından fazlasına sahip olduğu sermaye şirketlerine ilişkin beyannameyi (standart form KİK027.3/….) vermeleri zorunlu tutulmuştur. Anılan hüküm gereği söz konusu beyannamenin ihaleye katılan bütün isteklilerce verilmesi zorunlu olduğundan, isteklilerin herhangi bir ortaklık ve/veya hissesi bulunmasa dahi beyannamenin 1 numaralı dipnotu gereği "Beyanı gereken bir ortaklık ve/veya hisse mevcut bulunmamaktadır. Bu durumda değişiklik olması halinde bildirmeyi kabul ve taahhüt [ediyorum/ediyoruz]" bölümünü doldurmak suretiyle beyannameyi düzenlemeleri ve sunmaları gerekmektedir." 

MADDE 2 — Aynı Tebliğinin Birinci Bölümünün XI.F maddesinin (b) fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. 

"1- Yemek ve yol bedelinin nakdi olarak ödeneceği öngörülen hizmet alımı ihalelerinde idari şartnamelerde yemek ve yol bedelinin brüt tutarları yazılacak, bu brüt tutarların nakdi olarak ödeneceği ve ücret bordrosunda gösterileceği açıkça belirtilecektir. Bu çerçevede idari şartnamelerde, bu bedellerin net olarak ödeneceğine dair düzenleme yapılmayacaktır. 

Çalışacak personelin yemek ve yol ihtiyaçlarının isteklilerce ayni olarak karşılanmasının öngörüldüğü işlerde, bu ihtiyaçların isteklilerce ayni olarak karşılanacağı idari şartnamelerin ilgili maddesinde belirtilecek ancak buna ilişkin bir bedel öngörülmeyecek, personelin bu ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin kriterler ve asgari standartlar ( yemek çeşidi, kalori vb.) ise ihale dokümanının ilgili bölümünde belirlenecektir. Bu şekilde verilen tekliflerin değerlendirilmesinde ise tekliflerin söz konusu ayni ödemeleri de içerdiği kabul edilerek değerlendirmeler buna göre yapılacaktır. 

Yemek ve yol ihtiyaçlarının isteklilerce karşılanmasının öngörülmediği durumlarda ise idari şartnamelerde yemek ve yol bedeli için herhangi bir düzenleme yapılmayacak ve sözleşmenin uygulanması sırasında yükleniciden çalışanların yemek ve yol giderlerinin karşılanması gibi bir talepte bulunulmayacaktır. 

2- Ağırlıklı olarak personel çalıştırılmasına dayanan hizmetlerden; temizlik, koruma ve güvenlik, sayaç okuma ve kesme-açma, hasta ve ziyaretçi yönlendirme, otomasyon sisteminin işletimi hizmetleri ile sınırlı olmak üzere, verilmiş olan tekliflerin değerlendirilmesinde sözleşme giderlerine ilişkin damga vergileri, Kamu İhale Kurumu payı, noter masrafları gibi giderler için asgari işçilik maliyeti üzerinden % 2 sözleşme gideri hesaplanacaktır.

Tekliflerin değerlendirilmesinde işçilik, malzeme, makine-ekipman amortismanı ve diğer maliyet kalemleri dikkate alınmak suretiyle değerlendirme yapılarak 4734 sayılı Kanunun 38 inci maddesi uyarınca aşırı düşük görülen teklif sahiplerinden açıklama istenecek, işin niteliğine göre teklif bileşenleri ile ilgili açıklamalar değerlendirilerek karar verilecektir. Ancak bu değerlendirmelerde, ücret ile idari şartnamede öngörülmesi halinde, nakdi olarak ödenecek yemek, yol ve giyecek kalemlerinden oluşan asgari işçilik maliyeti ve bu maliyet üzerinden hesaplanan % 2 sözleşme giderini dahi karşılamayan teklifler, yapılan sorgulamadan sonra reddedilecektir. Bu çerçevede, söz konusu asgari işçilik maliyeti ve bu maliyet üzerinden hesaplanan %2 oranındaki sözleşme giderini karşılayan teklifler, idari şartnamede belirtilen diğer maliyet kalemleri de dikkate alınmak suretiyle değerlendirilerek ihale sonuçlandırılacaktır. 

Söz konusu ihalelere ait malzeme ve ekipmana ilişkin sözleşme giderleri, asgari işçilik maliyeti üzerinden hesaplanan % 2 oranındaki sözleşme giderlerinin içinde yer aldığı kabul edildiğinden, malzeme ve ekipman için ayrıca sözleşme gideri hesaplanmayacaktır. 

3- Yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde Kurumca, ilgililerin faydalanmasına dönük olarak hazırlanan "işçilik hesaplama modülü "ne www.ihale.gov.tr adresinden ulaşılabilecektir." 

Geçici Madde: Bu Tebliğin 2 nci maddesi, zeyilname yapma süresi geçmemiş olmak kaydıyla, ihale tarihi 20.10.2004 ve sonrası olan ihalelerde uygulanır. 

MADDE 3 — Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.